понедельник, 8 апреля 2019 г.

კვლევა

                                           თავი IV


                                  მეთოდოლოგია


4. 1.   კვლევის სამიზნე ჯგუფი:


1)     სსსმ მოსწავლე ( გიორგი დანელია).
2)     სსსმ მოსწავლის მშობლები.
3)     IX  კლასის დამრიგებელი.
4)     IX კლასის მოსწავლეები.
5)     სპეც. მასწავლებელი.
6)     კლასში შემსვლელი მასწავლებლები.



4.2 .  შერჩევა

კვლევაში გამოყენებულია შერჩევის ტიპები:

      უბრალო ტიპის შერჩევა - საკვლევი პრობლემის შესასწავლად დაიგეგმა IX კლასის მოსწავლეებისა და სსსმ მოსწავლის გამოკითხვა. მოსწავლეთა რაოდენობა კლასში შეადგენს 22-ს და მათ შორის სსსმ მოსწავლე არის ერთი( გიორგი დანელია).

     ჩართული ტიპის მიზნობრივი შერჩევა - კვლევის ფარგლებში ეს შერჩევა გამოიყენება ინტერვიუს დროს. ვინაიდან ამ ბავშვის ყოველდღიური ცვლილება დიდადაა დამოკიდებულიმშობლებზე, ინტერვიუ განხორციელდა სსსმ მოსწავლის , გიორგი დანელიას მშობელთან თამარ ხაინდრავასთან.
ასევე მიზნობრივად შევარჩიეთ კლასში შემსვლელი მასწავლებლები ( მათემატიკის მასწავლებელი დენო დანელია, ფიზიკის მასწავლებელი მავლინა ჯღარკავა, ისტორიის მასწავლებელი გიული თაფლიაშვილი, რუსულის მასწავლებელი დალინა სურმავა, ბიოლოგიის მასწავლებელი რუსუდან კუპრავა, ქიმიის მასწავლებელი მაია გაწერელია, ინგლისურის მასწავლებელი მარიკა წულაია და ხელოვნების მასწავლებელი მცინარა გოგიავა).

      უბრალო ტიპის მიზნობრივი შერჩევა - ინტერვენციის შემდგომ მიღწეული შედეგების განსაზღვრის მიზნით განხორციელდა ისტორიისა და მათემატიკის გაკვეთილზე დასწრება.

      ჩართული ტიპის მიზნობრივი შერჩევა - ინტერვენციების შემდეგ მიღწეული შედეგების განსაზღვრის მიზნით განხორციელდა კვლევის ავტორის მიერ გაკვეთილზე ჩართული ტიპის დაკვირვება.

4. 3. მონაცემების შეგროვება:


მონაცემთა შეგროვება განხორციელდა შემდეგი მეთოდების გამოყენებით:

ჩაღრმავებული ინტერვიუ ( დანართი #2) - ჩაღრმავებული ინტერვიუ განხორციელდა 

სსსმ მოსწავლის მშობელთან თამარ ხაინდრავასთან. ამ ინტერვიუმ საშუალება მოგვცა დეტალური ინფორმაცია აგვეღო და პასუხი გაგვეცა შემდეგი კითხვებისთვის:

1. როგორია მისი შვილის ფსიქოლოგიური და ფიზიკური მდგომარეობა?
2. ხომ არააქვს ამ მოსწავლეს განსაკუთრებული მიდრეკილება ( ნიჭი) რაღაცის მიმართ?
3. როგორია მათი ურთიერთობა ერთმანეთთან ?
4. რამდენად ახლოსაა მშობლები შვილთან და უზიარებს თუ არა შვილი მათ საკუთარ  პრობლემებსა და მოსაზრებებს? 
5. ხომ არ არის მისი შვილი საკუთარ თავში ჩაკეტილი?
6. აქვთ თუ არა შვილთან ხშირი კომუნიკაცია?
7. ეხმარებიან თუ არა შვილს გაკვეთილებისა და საშინაო დავალების მომზადებაში?
8 როგორია მათი დამოკიდებულება სკოლის , კლასის და მასწავლებლების მიმართ?
9. რამ შეიძლება გაზარდოს მათი შვილის მოტივაცია გაკვეთილზე უკეთ ჩართვის მიზნით?
10. რამდენად ხშირად ახერხებენ პედაგოგებთან კომუნიკაციას და აზრთა ურთიერგაზიარებას?

Комментариев нет:

Отправить комментарий